Przepisy

Zielona fasolka szparagowa z boczkiem

Zielona fasolka szparagowa zawiera cenne minerały i witaminy, między innymi takie jak: sód, potas, magnez, wapń, witaminy: C, A, E, B6, K, kwas foliowy.

Częste spożywanie jej pomaga obniżyć cholesterol, glukozę, wzmacnia układ odpornościowy, usuwa kwas moczowy z organizmu, łagodzi objawy PMS i menopauzy, wspomaga odchudzanie, bo zawiera mało kalorii. Jej białko zbliżone jest do białka mięsa.

Zachęcam do eksperymentowania z przepisami, gdzie występuje w roli głównej zielona fasolka szparagowa.

Zielona fasolka z boczkiem

Składniki :

  • 200 g ugotowanej fasolki zielonej
  • 50 g boczku surowego lub wędzonego, surowego bez konserwantów
  • 30 g orzechów włoskich
  • Pół cebuli czerwonej
  • łyżeczka parmezanu
  • sól, pieprz do smaku

Wykonanie:

Fasolkę myjemy dokładnie, pozbywamy się końcówek, gotujemy( Al dente) ok 10-15 minut w lekko osolonej wodzie. Odcedzamy i wykładamy na talerz. Na patelni lekko podsmażamy pokrojony drobno boczek, dodajemy pokrojoną w piórka cebulę. Po 3 minutach zdejmujemy z patelni, przekładamy na fasolkę. Posypujemy drobno pokrojonymi orzechami oraz parmezanem. Pychota 😊

Wiem, że wszyscy pracujecie, zajmujecie się dziećmi lub innymi ważnymi sprawami, ale skoro czytacie moje wpisy, będę wdzięczna za krótkie komentarze lub słoneczka jeśli się Wam coś spodoba lub nie. Będę mogła w ten sposób poznać wasze oczekiwania i posyłać wiedzę przydatną w codziennym zdrowszym życiu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nasza strona wykorzystuje ciasteczka
Jak wykorzystujemy Cookies
Informacje o cookies
AKCEPTUJĘ