Przepisy

Bułki keto

Zachęcam do upieczenia bułek, które nie zawierają mąki. Bułki są chrupiące z zewnątrz, a w środku miękkie. Zawarte w nich składniki są źródłem białka i dobrych tłuszczy.  Niska zawartość węglowodanów, powoduje , że nie podnoszą zbyt poziomu glukozy we krwi. Bułki keto są sprzymierzeńcem w zrzucaniu zbędnych kilogramów. Doskonałe do śniadania lub kolacji. Pochwalcie się swoimi wypiekami pod wpisem. Smacznego.

Składniki:

  • Kubek zmielonego siemienia lnianego ciemnego
  • Pół kubka babki  jajowatej lub płesznik – zmielonej (mogą być też zmielone pestki dyni)
  • 1 kubek jogurtu kokosowego lub  jogurtu naturalnego 300 g
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia bezglutenowego lub zwykłego
  • ½ szklanki ziaren słonecznika. (można go zmielić) 
  • ½ łyżeczki soli
  • ½ łyżeczki sody
  • 1 jajko
  • ½ szklanki letniej wody. Tylko gdyby ciasto było zbyt gęste.

Wykonanie:

Rozpuszczamy masło klarowane lub olej kokosowy. Wszystkie produkty mieszamy razem, oprócz wody, którą dodajemy tylko gdyby ciasto było zbyt gęste. Formujemy okrągłe bułeczki, powinno wyjść 6 sztuk. Można wierzch bułeczek posmarować oliwą z oliwek. Pieczemy w piekarniku na papierze do pieczenia przez 50-60 minut w temp. 180 stopni. Czas pieczenia zależy od rodzaju piekarnika, dlatego dobrze ustawić czas pieczenia na 30 minut, sprawdzić patyczkiem czy są upieczone, jeśli nie to ustawić czas na kolejne 10 minut i kontrolować.

Bułki są pyszne i zdrowe. Polecam serdecznie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nasza strona wykorzystuje ciasteczka
Jak wykorzystujemy Cookies
Informacje o cookies
AKCEPTUJĘ